آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از هفته سوم مهرماه

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: آغاز سال تحصیلی 1405-1404 اواخر شهریورماه و برای دانشجویان نو ورود در هفته سوم و چهارم مهرماه پس از اعلام نتیجه نهایی آزمون‌های سراسری خواهد بود.

1404/06/05
|
13:45
|

ابوالفضل واحدی با تشریح جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید، بر ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها و ارتقای كیفیت آموزش عالی تاكید كرد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: آغاز سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جاری (غیر نو ورود) مطابق تقویم آموزشی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی با توجه به برنامه‌ریزی داخلی خود، از اواخر شهریورماه خواهد بود. این انعطاف‌پذیری، فرصتی برای دانشگاه‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند بر اساس شرایط و نیازهای آموزشی خود برنامه ریزی كنند.

وی افزود: سال تحصیلی برای دانشجویان نو ورود در نیمسال اول 1404-1405 از هفته سوم و چهارم مهرماه آغاز خواهد شد. این تصمیم با توجه به تأخیر زمان اعلام نتایج آزمون‌های سراسری و به منظور فراهم آوردن فرصت كافی برای تكمیل فرآیندهای ثبت‌نام و تطبیق دانشجویان جدید با فضای آموزشی دانشگاه‌ها اتخاذ شده است.

واحدی با تاكید بر اهمیت تعامل مستقیم میان استاد و دانشجو، اعلام كرد كه برنامه‌ریزی آموزشی نیمسال تحصیلی 1404-1405 بر برگزاری به صورت حضوری خواهد بود.

وی تصریح كرد: برگزاری كلاس‌ها در محیط دانشگاه به افزایش كیفیت آموزش، ارتقای مهارت‌های ارتباطی و ایجاد فضای پویا و پژوهشی كمك شایانی می‌كند.

معاون آموزشی همچنین بر فراهم‌سازی شرایط مناسب برای حضور دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی تاكید كرد.

برگزاری امتحانات در شهریورماه

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برگزاری امتحانات گفت: برگزاری امتحانات معوق سال تحصیلی 1403-1404 بود. این امتحانات به‌صورت حضوری و با مشاركت فعال دانشجویان در حال برگزاری است.

واحدی ادامه داد: به دانشگاه‌ها همچنین تاكید شده است این فرآیند بدون ایجاد تداخل با آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.

تاكید بر كیفیت و طرح‌های تحولی در آموزش عالی

معاون آموزشی وزارت علوم با تاكبد بر ارتقای كیفیت دوره‌های تحصیلی افزود: وزارت علوم به دنبال اجرای طرح‌های تحولی در حوزه آموزش عالی است تا ضمن افزایش كیفیت آموزش، توان رقابتی با دانشگاه‌های كشور در سطح منطقه و جهان ارتقا یابد.

وی افزود: در این راستا، كارگروه‌های تخصصی در حال بررسی و مطالعه طرح‌های نوین آموزشی هستند كه می‌تواند تغییراتی در شیوه آموزش، ارزشیابی و بهره‌گیری از فناوری‌های نو به همراه داشته باشد.

دسترسی سریع