عادی شدن كار فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی زمان می برد

وزیر راه و شهر سازی گفت: پروازها در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی از سر گرفته شده است اما بازگشت این فرودگاه ها به شرایط عادی دو، سه روز زمان می برد.

1396/11/10
|
09:25
|



به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عباس آخوندی در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینكه روزانه از فرودگاه مهرآباد 430 پرواز و از فرودگاه امام خمینی 220 پرواز صورت می گرفت افزود: پس از بارش برف و یخ زدگی این فرودگاه ها كه منجر به بروز اختلالاتی در پروازهای آنها شد، نشست و برخاست هواپیماها در آنها از دوشنبه از سرگرفته شد.



عادی شدن كار فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی زمان می برد


وی افزود: از ظهر دوشنبه 80 پرواز نشست وبرخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شد و 20 پرواز هم در فرودگاه امام صورت گرفت.
وزیر راه وشهر سازی افزود: آنچه باعث بروز اختلال در پرواز هواپیماها در فرودگاه شد مشكل نبود دید مستقیم خلبان بود.
وی افزود: خلبان برای بلند شدن از باند هر فرودگاه نیاز به 500 تا 600 متر دید مستقیم دارد و برای نشستن هواپیما به 800 متر دید مستقیم نیاز است در حالی كه این دید در فرودگاه مهرآباد به 300 متر رسیده و در فرودگاه امام وضعیت بدتر بود.
آخوندی همچنین گفت: تمام جاده ها و مسیرهای شریانی اصلی كشور به جز آزاد راه تهران ساوه و جاده قدیم تهران - قم بازگشایی شده است.
وی افزود: با پیش آگاهی نیروها زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی آمادگی كامل برای بروز چنین وضعیتی را داشتیم و تمام امكاناتمان را به كارگرفتیم اما به هیچ وجه مدعی نیستیم كه هیچ مشكلی پیش نیامده است.
آخوندی گفت: برف اخیر نشان داد تهران و شهرهای بزرگ در حمل و نقل متكی به جاده است درحالی كه باید به سمت شهر سازی ریل پایه برویم.
وی اضافه كرد: نیازمند ایجاد یك شبكه ریلی كامل در تهران و شهرهای بزرگ هستیم.
وزیر راه و شهرسازی بااشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان ها در سال گذشته یك هزارو 500 میلیارد تومان گردش مالی داشتند كه بخشی از آن را در بانكها سپرده گذاری كردند و از این سپرده گذاری 172 میلیارد تومان سود می گرفتند.
آخوندی گفت: این سازمان ها باید 780 میلیارد تومان به مهندسان پرداخت می كردند درحالیكه 734 میلیارد تومان در حساب آنها باقی مانده بود.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی به اتكای بخشنامه دولتی از مردم پول می گرفت درحالیكه این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و كمك های دولت تامین شود.
او اضافه كرد: این بخشنامه كه با لغو بخشنامه 13 سال پیش وزیر وقت صورت گرفت ،به نفع مهندسان مالكان و به نفع عموم جامعه است.
وی بااشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع كه از ابتدای سال 97 اجرایی می شود گفت: براساس این بخشنامه مهندسان 9 دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاه ها حق ارائه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.
وزیرراه و شهرسازی با اشاره به تلاش ها این وزارتخانه برای رونق بازار مسكن افزود: 330 هزار سپرده گذار به عنوان متقاضیان واقعی مسكن برای استفاده از تسهیلات خرید مسكن ثبت نام كرده اند.
آخوندی گفت: به اعتقاد بیشتر كارشناسان بازار مسكن با توجه به وجود 2 و نیم میلیون خانه خالی در شهرها كه دو میلیون آن به عنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسكن وجود دارد .

دسترسی سریع